Bezplatná linka 800 182 613
Doprava zdarma od 3 000 Kč
0 Košík je prázdný Ukázat
Lepíky slaví 10 let! Zadejte při objednávce kód 5cbfd5 a získejte slevu 10 % na celý nákup! *Akce platí 8. až 12. 8.2016
K používání a měření webu využíváme cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. Více informací

Páska AFT pro autolišty 5 m typ L120AG


Tmavě šedá
Vyberte rozměr
188 Kč bez DPH 227 Kč s DPH
Zboží je připraveno v našem skladu a bude vám odesláno bezodkladně.

Kdy zboží dostanu?



AFT 9120 G je šedá akrylová pěnová páska o tloušťce pěny 1,2 mm v návinu 5m v šířce 9, 12 nebo 19mm.

Vlastnosti:

Pásku tvoří šedá akrylová pěna ve viskoelastickém stavu o tloušťce 1,2 mm.

Páska je odolná povětrnosti, slunečnímu záření, rychlým změnám teploty, vibracím,  rázovému namáhání.  Páska absorbuje rozdílné dilatace lepených materiálů.

Teplotní odolnost je od -30 do + 120 stupňů C.

Použití:

Páska se používá pro lepení automobilových lišt, pro lepení vyztužovacích profilů na plechové potahy panelů, lepení velkých solárních panelů, zkrátka pro beznýtové technologie, protože je odolná změnám teplot, UV záření, vlhkosti a vodě, roztokům soli a nepodporuje galvanickou korozi kovů. Důležité je, že absorbuje rozdílné teplotní dilatace lepených materiálů, takže je vhodná k lepení plastů s kovy nebo se sklem nebo pro spojení skla s kovem.

Pro lepení EPDM, PA, PP, ABS / LSE plasty/ a na některé práškové emaily se používá nový primer Nepovol U

Doporučujeme si vždy pásku pečlivě odzkoušet ve Vašich konkrétních podmínkách a na Vašich materiálech vzhledem k velké rozmanitosti materiálů od různých výrobců.

Jaké jsou nejčastější aplikace AFT?

AFT, akrylové pěnové pásky, se používají pro nejnáročnější lepení v automobilovém, dopravním, elektronickém, elektrotechnickém průmyslu, zejména v konstrukci nejnovějších automobilů, ostatních dopravních prostředků,letadel, raket a pro nejnáročnější venkovní aplikace.

Kde se zejména používají čiré AFT?

Čiré AFT vynikají vodovou průzračností pásky, proto jsou vhodné pro aplikace při výrobě bezpečnostních dvouskel, při některých způsobech zasklívání krytů rozvaděčů a světelných panelů , pro podsvícené panely a štíty. Pásku lze použít jak v interiéru, tak zejména v exteriéru, protože velmi dobře odolává UV záření z přímého slunečního světla a neztrácí průhlednost ani nežloutne.

Kdy se používají šedé AFT?

Šedé AFT se používají pro nejnáročnější lepení v interiéru a exteriéru. Šedá páska je tzv. samoprimerovací páska, t.j. na rozdíl od jiných pásek nevyžaduje při aplikaci na LSE plastech nebo práškových barvách nanesení primeru před aplikací pásky. Šedé AFT mají vysokou odolnost UV a teplotě!

Mohou AFT pásky nahradit spojování nýty, šrouby nebo sváření?

AFT pásky mohou za určitých podmínek nahradit nýty, šrouby nebo bodové sváření. Předpokladem je správná konstrukce lepeného spoje, aby spoj byl namáhán pokud možno jen smykově a aby smykové napětí nepřekračovalo kritickou mez.

Uveďte příklady použití AFT!

Typickou aplikací jsou boční lišty na některých automobilech, kde páska nahrazuje mechanické upevnění nebo závěsné profily informačních značek, kde nahrazuje páska bodové sváření a šrouby.

Je nutné před aplikací AFT pásky lepené povrchy speciálně upravovat?

AFT pásky jsou nejnovější špičkové pásky a proto nevyžadují primerování, jako starší typy pásek.

Jak mám připravit lepený povrch před aplikací pásky?

Povrch před lepením musí být suchý, bezprašný a čistý. Nejlepší přípravu docílíme odmašťovacím a aktivačním přípravkem L151. L151 dokonale odmastí a aktivuje povrch před lepením a tak maximálně využijeme vlastností AFT.

Jaké mají AFT pásky výhody při aplikaci?

Čistá, rychlá a tichá práce, není potřeba žádná náročná zařízení a přípravky, nedochází ke znečišťování životního prostředí, není ohrožováno zdraví pracovníků, nejsou nároky na drahou energii.

Má spoj lepený AFT nějaké výhodné vlastnosti?

Nedochází ke koncentraci napětí v okolí bodových svarů nebo nýtů, což účinně brání deformacím a trhlinám spojovaných materiálů. Páska pohlcuje teplotní dilatace, což je výhodné při spojování velkých ploch např. na billboardech. Páska velmi silně pohlcuje vibrace a zvukové vlny, takže lepené konstrukce jsou velmi tiché. Páskou lze lepit i různé kovové materiály, protože páska nepodporuje elektrochemickou korozi.

Jak se rozlepí již slepený spoj?

Těžko, páska je určena pro trvalé spojení, při neodborném pokusu o rozlepení může dojít ke zničení slepených materiálů. Proto je při lepení potřeba vše připravit tak, abychom se trefili na první pokus. Pro komplikované aplikace jsou vyvinuty zvláštní aplikační postupy. Existují i postupy na rozlepení.


Foto

Recenze

Podělte se o zkušenosti s Páska AFT pro autolišty 5 m typ L120AG s ostatními Přidat hodnocení produktu
  • nebude zveřejněn
  • Napište klady a zápory, každý bod na jeden řádek


Poradna

Ing. František Šípal
technik

Nevíte, je-li tento produkt vhodný pro vaši aplikaci? Chcete upřesňující informace? Zeptejte se v poradně.

Položit dotaz

Stanislav Horák (27.11.2020)

Dobrý den Potřebuji přilepit část těsnění dveří auta (mezi sloupkem B (mezi předními a zadními dveřmi) vozu a okenním rámem. Na jedněch dveřích jde asi o 7 cm, na druhých asi 20 cm, kdy konec těsnění se odlepil. Původně bylo těsnění přilepeno originální nejspíše oboustrannou páskou, širokou asi 5 mm, která byla následně přilepena na lakovaný rám dveří. Má představa je: - původní pásku a zbytky lepidlo odstraním lihem nebo ředidlem a následně dosedací plochu jemně zdrsním brusným papírem 1000. obroušený prach omyju lihem (je zdrsnění potřebné?) - lakovaný protikus opět omyju lihem od hrubých nečistot, nechám vyvětrat - očistím kontaktní plochu těsnění pomocí L151 čistící a aktivační ubrousek - aplikuji primer Nepovol U na kontaktní plochu těsnění - aplikuji oboustrannou pásku AFT nejspíše L050C (tl 0,5 šíře 6 mm) - očistím lakovaný povrch pomocí L151 (zde už nevím zda je Nepovol U potřebné, je to v principu prášková barva, takže asi ano) - Přitisknu těsnění s páskou na dveře a hotovo Děkuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den,

postup je správný, je potřeba dokonale odstranit zbytky pásky a lepidel z těsnění i z karoserie. 1000 papírem lak nezničíte a zlepší se adheze, protože v povrchové vrstvě laku jsou aditiva pro dokonalý hladký povrch, která mohou snižovat adhezi. Aktivace L151 je nutná jak na karoserii tak na těsnění. Vytřít do sucha papírovými ubrousky nebo toaletním papírem. Těsnění po zaschnutí aktivátoru pomocí filcu potřít tence primerem a nechat alespoň 5 min schnout. Pak nalepit pásku na těsnění přitisknout stěrkou a zaválečkovat, opatrně špendlíkem nebo nožem strhnout krycí film a těsnění s páskou nalepit na karoserii.

Šípal, technik


Petr Polanský (19.11.2020)

Dobrý den je3M 90 Scotch-Weld sprejové lepidlo vhodné na přilepení leštěného nerez plechu (emblému)na lakovaný blatník Děkuji za odpověd

Odpověď

Dobrý den,

sprejové lepidlo 90 se pro lepení emblemu na blatník nepoužívá, obvykle se pracuje s AFT páskou, která poskytuje silnější vrstvu spoje s lepšími mechanickými vlastnostmi

Šípal, technik


Související produkty

  • L151 čisticí a aktivační ubrousek
    2 Kč 4 Kč
    Zboží je skladem

    Čisticí a odmašťovací ubrousek účinně pomáhá připravit povrch před lepením. Je napuštěn unikátním přípravkem L151, který záro...

  • Primer NU
    50 Kč
    Zboží je skladem

    Primer Nepovol U v malém akčním balení pro drobnou práci lepení automobilových lišt, plastových a pryžových doplňků, jako zna...

  • L151 aktivátor v mechanickém rozprašovači
    59 Kč
    Zboží je skladem

    Ekologický aktivační a čistící prostředek, který optimálním způsobem připravuje povrch před lepením samolepek, samolepících p...

Poradíme vám