Bezplatná linka 800 182 613
0 Košík je prázdný Ukázat
Lepíky slaví 10 let! Zadejte při objednávce kód 5cbfd5 a získejte slevu 10 % na celý nákup! *Akce platí 8. až 12. 8.2016
K používání a měření webu využíváme cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. Více informací

Primer NU

Novinky

50 Kč bez DPH 61 Kč s DPH
Zboží je skladem

Kdy zboží dostanu?



Primer NU

Primer Nepovol U v praktickém malém balení pro aplikace jako lepení automobilových lišt, těsnění, znaků, ale i pro lepení na přáškové nátěry a plasty jako EPDM, PVC, Polyamid, PP a PE.

Balení vystačí na primerování kupříkladu sady lišt na jedno osobní auto.

Pomocí primeru se docílí výrazně zvýšená adheze akrylových pásek /AFT/ nebo VHB pásek na površích s nízkou povrchovou energii jako EPDM, PE, PP, ABS, PVC, PA a práškové nátěry kovů.

Postup lepení lišty z PP nebo PVC

1. Povrch se aktivuje aktivátorem L151 ve spreji nebo ubrousku, podle návodu pro aktivátory

2. Tuba s primerem se otevře pomocí trnu v našroubovací bílé krytce

3. Na tubu se našroubuje červený nástavec s filcovou nanášecí hlavou

4. Zmáčknutím tuby vtlačíme primer do nástavce s filcem

5. Pomocí filcu naneseme tenkou vrstvičku primeru na lištu do míst kde budeme lepit.

 

 

 

Proč se provádí odmašťování před lepením?

Cílem odmašťování je dosažení nejvyšší možné adheze lepidla k danému povrchu. Odmašťováním odstraňujeme z povrchu homogenních materiálů látky jako například prach, vosky, tuky, lubrikanty, otisky prstů atd. které v silnější ale i třeba v monomolekulární vrstvě mohou odseparovat lepidlo od lepeného povrchu, což může adhezi lepidla snížit až na nulu.

Stačí mi benzín, ředidlo nebo aceton a čistý hadřík na dobré odmaštění?

Nestačí, uvedené přípravky naopak mohou při použití hadříku pro více odmašťovaných předmětů zanechat na povrchu velmi rovnoměrnou separační vrstvu a tím podstatně snížit adhezi lepidel. Takovéto odmaštění lze snad akceptovat pouze pro průmyslové nátěry.

Používáme čisté plasty a čistý plech, proto si myslím, že odmaštění je zbytečné.

To může být zásadní omyl - i velmi čistý plast může mít na povrchu spoustu mikroskopických prachových částic nebo lubrikantů, podobně je to i s kovy a sklem. Pokud je neodstraníme přípravkem L 151, snižujeme adhezi a dlouhodobě si zaděláváme na problémy s životností lepeného spoje.

Jak postupovat při odmašťování silně zamaštěných dílů?

Nejprve je nutno určit druh znečištění a pak jej odstranit razantními postupy. Závěrečné odmaštění před lepením provádíme vždy přípravkem L 151 třístupňovou metodou.Samozřejmě Vám rádi v komplikovaných případech poradíme.

Čističe se dodávají ve spreji - nejsou škodlivé pro životní prostředí?

Naše spreje jsou vybaveny mechanickými rozprašovači, takže nepotřebují žádný hnací plyn a tak bráníme znečišťování životního prostředí.

Jak velkou plochu odmastím jedním sprejem?

Pomocí 30 ml spreje až 0,3 čtver. metru, což je plocha pro nalepení 12 m pásky o šířce 25 mm, 50 ml až 0,5 čtver. metru, 115 ml až 1,1 čtver. metru, což je plocha pro nalepení 44 metrů pásky široké 25 mm. Uvedené údaje pro lepení platí pro jednu stranu spoje, pokud musíme odmašťovat obě strany, jsou čísla poloviční. V případě silnějšího zamaštění může být spotřeba přípravku vyšší.


Recenze

Podělte se o zkušenosti s Primer NU s ostatními Přidat hodnocení produktu
  • nebude zveřejněn
  • Napište klady a zápory, každý bod na jeden řádek


Poradna

Ing. František Šípal
technik

Nevíte, je-li tento produkt vhodný pro vaši aplikaci? Chcete upřesňující informace? Zeptejte se v poradně.

Položit dotaz

Jan Šmíd (26.03.2019)

Dobrý den, nedávno jsem si koupil do auta držák na telefon s přísavkou na palubní desku..Spodní čast držáku (ta,která je přilepena k palubní desce) se ale vlivem zvýšených teplot často odlepuje a celý držák tak není stabilní.Existuje prosím nějaké kvalitní lepidlo ,díky kterému bych tento spodní díl stabilně přichytil k palubní desce a mohl se spolehnou,že mi telefon během jízdy po D1 třikrát za cestu nespadne?..Děkuji za odpověd Jan Šmíd...Žďár nad Sázavou

Odpověď

Dobrý den,

na palubní desku se po internetu špatně lepí, protože nevidím z jakého je materiálu. Musíte odstranit zbytky všech původních lepidel z držáku i z palubní desky, potom oba povrchy aktivovat L151 a povrch palubní desky naprimerovat Nepovolem U. Po dokonalém zaschnutí primeru lze provést slepení pomocí AFt pásky.

Šípal, technik,


František Bittner (04.11.2018)

Dobrý den, potřeboval bych přilepit odlepenou boční lištu dveří u Octavie, a bylo mně řečeno, že to není možné, že funguje jen originál nová lišta. Na liště je informace PP+EPDM. Nechci tomu věřit a nalezl jsem na Vašich stránkách gelovou pásku, která by měla fungovat. Co byste mi doporučili (jakou tloušťku a třeba i aktivátor) bylo by možné to na odzkoušení vzorek? Děkuji. S pozdravem František Bittner

Odpověď

Dobrý den,

je to náročnější, musíte dokonale odstranit původní pásku z lišty a následně ji naprimerovat Nepovolem U. Pak se nalepí páska L120AG a očistí karoserie a aktivuje aktivátorem L151 a můžete nalepit lištu.

Šípal, technik,


Související produkty

  • Doraz 079 - černý samolepicí
    257 Kč
    Zboží je skladem

    Elegantní černý designový bumponek na tácky, podnosy, přístroje, dvířka a šuplata proti nárazům, bouchání, skřípání a vibrací...

Poradíme vám